EDAT: a partir de 3 anys.
TÈCNICA: classificacions en el context
de la vida quotidiana.
OBJECTIUS
GENERALS:
- Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Comparar els diferents materials per comprovar els seus atributs.
- Identificar els materials pel seu color, grandària i forma.
- Classificar els materials segons els seus atributs.
MATERIAL:
- Material que utilitzem al pati: Galledes i pales de diferents colors, peces de construccions de diferents formes i colors, cèrcols de diferents colors i grandàries, cordes, etc.
- Fulls blancs.
- Ceres de colors.
- Càmera de fotos.
- Fotografies impreses.
- Paper de mural.
- Cola de barra.
ORGANITZACIÓ:
Durada: 3 sessions de 45 minuts aproximadament
cadascuna.
Espai: al pati i a l’aula.
Agrupament: en gran grup.
ELEMENT
MOTIVADOR:
Expliquem als infants que anirem al pati a ordenar el
material amb el que juguem cada dia.
CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica
lògic-matemàtic.
PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
- Sortim al pati tot el grup.
- En gran grup, mostrem els materials als infants.
- Comparem i identifiquem entre tots els seus atributs; color, grandària i forma.
- Un cop hem fet la identificació, amb el material barrejat, ho classifiquem entre tots segons els seus atributs.
- Comencem classificant el material per comparació; posem totes les pales juntes, les galledes, les peces de construcció, els cèrcols, les cordes, etc.
- Un cop tenim tot el material classificat, agrupem les pales i les galledes segons el color.
- A continuació classifiquem les peces de construcció per la forma, totes les peces quadrades juntes i totes les rodones juntes.
- Per últim classifiquem els cèrcols per la grandària. Un cop tenim tots els cèrcols grans junts i tots els petits junts, fem una altra classificació pel color. Per exemple: tots els cèrcols petits vermells o tots els cèrcols grans grocs.
- Per finalitzar la sessió, fem fotos de totes les classificacions i recollim entre tots el material.
(2ª sessió)
- A l’aula, representem les classificacions en un paper.
- Repartim un full blanc per a cada infant i ceres de colors.
- Cada infant fa un dibuix sobre les classificacions que hem fet al pati.
(3ª sessió)
- Entre tots fem un mural per penjar-ho al passadís.
- Enganxem al mural les fotos de les classificacions i els dibuixos de tots els infants.
AVALUACIÓ: L’educador/a
es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir
les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau
d’assoliment dels objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant
graelles i anotacions escrites.
AUTORA: Jessica Parra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada