2 de juny del 2013

ACTIVITAT DE CLASSIFICACIÓ

NOM: Què tenim al pati?

EDAT: a partir de 3 anys.

TÈCNICA: classificacions en el context de la vida quotidiana.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Comparar els diferents materials per comprovar els seus atributs.
  2. Identificar els materials pel seu color, grandària i forma.
  3. Classificar els materials segons els seus atributs.

MATERIAL:
  • Material que utilitzem al pati: Galledes i pales de diferents colors, peces de construccions de diferents formes i colors, cèrcols de diferents colors i grandàries, cordes, etc.
  • Fulls blancs.
  • Ceres de colors.
  • Càmera de fotos.
  • Fotografies impreses.
  • Paper de mural.
  • Cola de barra.


ORGANITZACIÓ:

Durada: 3 sessions de 45 minuts aproximadament cadascuna.
Espai: al pati i a l’aula.
Agrupament:  en gran grup.

ELEMENT MOTIVADOR:
Expliquem als infants que anirem al pati a ordenar el material amb el que juguem cada dia.

CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica lògic-matemàtic.

PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
  1. Sortim al pati tot el grup.
  2. En gran grup, mostrem els materials als infants.
  3. Comparem i identifiquem entre tots els seus atributs; color, grandària i forma.
  4. Un cop hem fet la identificació, amb el material barrejat, ho classifiquem entre tots segons els seus atributs.
  5. Comencem classificant el material per comparació; posem totes les pales juntes, les galledes, les peces de construcció, els cèrcols, les cordes, etc.
  6. Un cop tenim tot el material classificat, agrupem les pales i les galledes segons el color.
  7. A continuació classifiquem les peces de construcció per la forma, totes les peces quadrades juntes i totes les rodones juntes.
  8. Per últim classifiquem els cèrcols per la grandària. Un cop tenim tots els cèrcols grans junts i tots els petits junts, fem una altra classificació pel color. Per exemple: tots els cèrcols petits vermells o tots els cèrcols grans grocs.
  9. Per finalitzar la sessió, fem fotos de totes les classificacions i recollim entre tots el material.

(2ª sessió)
  1. A l’aula, representem les classificacions en un paper.
  2. Repartim un full blanc per a cada infant i ceres de colors.
  3. Cada infant fa un dibuix sobre les classificacions que hem fet al pati.

(3ª sessió)
  1. Entre tots fem un mural per penjar-ho al passadís.
  2. Enganxem al mural les fotos de les classificacions i els dibuixos de tots els infants.

AVALUACIÓ: L’educador/a es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels  objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.

AUTORA: Jessica Parra.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada