2 de juny del 2013

ACTIVITAT DE NOMBRE

NOM:  La llista de la classe.
                              
EDAT:  a partir dels 5 anys.

TÈCNICA: Nombre en el context de la vida quotidiana.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Desenvolupar habilitats de comunicació verbal, expressió, comprensió.
  • Iniciar el procés de les habilitats matemàtiques.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Habituar-se a participar a classe.
  2. Conèixer els números de 0 al 10.
  3. Reconèixer el nom dels companys amb la fotografia.

MATERIAL:
  • Dibuix plastificat de l’escola per indicar qui a vingut a classe. 
  • Dibuix plastificat d’una casa per indicar qui esta a casa.
  • Fotografies plastificades dels alumnes amb el seu nom.
  • Dibuix plastificat per indicar el nombre de nens i nenes que estan a casa.
  • Números del 0 al 10 plastificats.
     




















ORGANITZACIÓ:

Durada: És farà cada dia durant el curs. El temps serà mitja hora quan els nens i nenes arribin a l’escola.
Espai: a l’aula.
Agrupament:  aquesta activitat és farà de manera col·lectiva.

ELEMENT MOTIVADOR:
Com element motivador utilitzarem dibuixos per fer-los servir de llista i un altre dibuix per indicar el nombre de nens i nenes que no han vingut.

CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica lògic-matemàtic.

PROCEDIMENTS:
  1. En aquesta activitat els nens i nenes nomes al arribar a classe deixaran les seves coses i s’asseuran al  voltant de la llista de la classe, un cop el professor o professora sàpiga que ja no vindrà cap infant més començarà l’activitat que repetirà tots els dies de curs.
  2. Un cop estan tots els nens i nenes que assistiran a classe aquell dia el professor o professora para llista dient el nom dels nens un a un. Cada cop que digui un nom els alumnes tenen que dir si ha vingut aquella persona o no, si ha vingut la seva fotografia anirà al dibuix de l’escola i si no ha vingut anirà al dibuix de la casa.
  3. Per finalitzar l’activitat se’ls preguntarà als alumnes quants nens i quantes nenes han faltat i és posarà el numero assota del dibuix del nen i la nena i el total dels alumnes que han faltat.

AVALUACIÓ:
L’avaluació es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels  objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.
Nom de l’alumne:
Data:

1
2
3
Participa a classe?



Coneix els números de 0 al 10?



Reconeix el nom dels companys amb la fotografia?




1: No ho ha aconseguit.                                
2: Ho ha fet bé.
3: Ho ha fet molt bé.
*l’avaluació d’aquesta activitats es farà quan hagin passat unes setmanes des de l’inici del curs i es farà un vegada perquè és una activitat que és farà durant el curs amb els mateixos resultats, únicament s’avaluarà novament a l’alumne que a la primera avaluació a presentat alguna dificultat.

AUTORA: Marta Siruela Cordón.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada