EDAT: a partir dels 5 anys.
TÈCNICA: Nombre en el context de la
vida quotidiana.
OBJECTIUS
GENERALS:
- Desenvolupar habilitats de comunicació verbal, expressió, comprensió.
- Iniciar el procés de les habilitats matemàtiques.
OBJECTIUS
ESPECÍFICS:
- Habituar-se a participar a classe.
- Conèixer els números de 0 al 10.
- Reconèixer el nom dels companys amb la fotografia.
MATERIAL:
- Dibuix plastificat de l’escola per indicar qui a vingut a classe.
- Dibuix plastificat d’una casa per indicar qui esta a casa.
- Fotografies plastificades dels alumnes amb el seu nom.
- Dibuix plastificat per indicar el nombre de nens i nenes que estan a casa.
- Números del 0 al 10 plastificats.
ORGANITZACIÓ:
Durada: És farà cada dia durant el curs.
El temps serà mitja hora quan els nens i nenes arribin a l’escola.
Espai: a l’aula.
Agrupament: aquesta activitat és farà de manera
col·lectiva.
ELEMENT
MOTIVADOR:
Com element motivador utilitzarem dibuixos
per fer-los servir de llista i un altre dibuix per indicar el nombre de nens i
nenes que no han vingut.
CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica
lògic-matemàtic.
PROCEDIMENTS:
- En aquesta activitat els nens i nenes nomes al arribar a classe deixaran les seves coses i s’asseuran al voltant de la llista de la classe, un cop el professor o professora sàpiga que ja no vindrà cap infant més començarà l’activitat que repetirà tots els dies de curs.
- Un cop estan tots els nens i nenes que assistiran a classe aquell dia el professor o professora para llista dient el nom dels nens un a un. Cada cop que digui un nom els alumnes tenen que dir si ha vingut aquella persona o no, si ha vingut la seva fotografia anirà al dibuix de l’escola i si no ha vingut anirà al dibuix de la casa.
- Per finalitzar l’activitat se’ls preguntarà als alumnes quants nens i quantes nenes han faltat i és posarà el numero assota del dibuix del nen i la nena i el total dels alumnes que han faltat.
AVALUACIÓ:
L’avaluació es basarà en l’observació
directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents
moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels objectius
que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.
Nom
de l’alumne:
|
Data:
|
|||
1
|
2
|
3
|
||
Participa
a classe?
|
||||
Coneix
els números de 0 al 10?
|
||||
Reconeix
el nom dels companys amb la fotografia?
|
||||
1: No ho ha aconseguit.
2: Ho ha fet bé.
3: Ho ha fet molt bé.
*l’avaluació d’aquesta
activitats es farà quan hagin passat unes setmanes des de l’inici del curs i es
farà un vegada perquè és una activitat que és farà durant el curs amb els
mateixos resultats, únicament s’avaluarà novament a l’alumne que a la primera
avaluació a presentat alguna dificultat.
AUTORA: Marta Siruela Cordón.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada