2 de juny del 2013

ACTIVITAT DE MESURA

NOM: “Quin és el camí més llarg?”   
                        
EDAT: a partir de 5 anys.

TÈCNICA: sumar.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Pensar, crear, elaborar explicacions, iniciar-se en habilitats matemàtiques bàsiques.
  • Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, tenint actitud de curiositat i respecte.
  • Participar gradualment en activitats socials i culturals.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Identificar diferents longituds: llarg/curt.
  2. Aprendre a mesurar amb objectes i parts del seu propi cos.
  3. Observar i mostrar iniciativa en l’activitat.

MATERIAL:
  • No fungible: cinta mètrica i llana.

ORGANITZACIÓ:

Durada: 2 sessions de 30 minuts cadascuna.
Espai: al pati.
Agrupament: gran grup.

ELEMENT MOTIVADOR:
Jugarem a trobar el camí més curt des de l’aula fins a la font del pati. Utilitzarem cinta mètrica i llana. Després, experimentarem amb el cos, mesurant amb els peus, els braços i les mans. 
 
CONTEXTUALITZACIÓ: Les parts del cos (1r Trimestre).

PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
  1. L’educador/a prepara dos recorreguts des de l’aula fins al pati, un més llarg que l’altre.
  2. Li diem als infants que agafin la llana i vagin marcant els dos recorreguts que farem.
  3. Comparem amb cinta mètrica quant fa el curt i quant el llarg.

(2ª sessió)
  1. Col·loquem als infants en petits grups de 4 ó 5.
  2. Expliquem com poden mesurar una línia recta pintada al terra, el perímetre dels arbres, etc., amb els peus, els braços (agafats entre tots) i les mans.
  3. Finalment, deixem que experimentin en diferents llocs del pati.

AVALUACIÓ:
Es farà mitjançant l’observació directa dels infants en conjunt. L’educador/a explicarà i guiarà als nens i nenes mantenint una petita distància per comprovar si han entès el procés.
Anotarem en una llibreta el més destacat, anècdotes, comentaris i reaccions dels infants durant l’activitat.

AUTORA: Irene Pinedo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada