EDAT: a partir de 5 anys.
TÈCNICA: sumar.
OBJECTIUS GENERALS:
- Pensar, crear, elaborar explicacions, iniciar-se en habilitats matemàtiques bàsiques.
- Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, tenint actitud de curiositat i respecte.
- Participar gradualment en activitats socials i culturals.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Identificar diferents longituds: llarg/curt.
- Aprendre a mesurar amb objectes i parts del seu propi cos.
- Observar i mostrar iniciativa en l’activitat.
MATERIAL:
- No fungible: cinta mètrica i llana.
ORGANITZACIÓ:
Durada: 2 sessions de 30 minuts cadascuna.
Espai: al pati.
Agrupament: gran grup.
ELEMENT MOTIVADOR:
Jugarem a trobar el camí
més curt des de l’aula fins a la font del pati. Utilitzarem cinta mètrica i
llana. Després, experimentarem amb el cos, mesurant amb els peus, els braços i
les mans.
CONTEXTUALITZACIÓ: Les parts del cos (1r Trimestre).
PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
- L’educador/a prepara dos recorreguts des de l’aula fins al pati, un més llarg que l’altre.
- Li diem als infants que agafin la llana i vagin marcant els dos recorreguts que farem.
- Comparem amb cinta mètrica quant fa el curt i quant el llarg.
(2ª sessió)
- Col·loquem als infants en petits grups de 4 ó 5.
- Expliquem com poden mesurar una línia recta pintada al terra, el perímetre dels arbres, etc., amb els peus, els braços (agafats entre tots) i les mans.
- Finalment, deixem que experimentin en diferents llocs del pati.
AVALUACIÓ:
Es farà mitjançant
l’observació directa dels infants en conjunt. L’educador/a explicarà i guiarà
als nens i nenes mantenint una petita distància per comprovar si han entès el
procés.
Anotarem en una llibreta
el més destacat, anècdotes, comentaris i reaccions dels infants durant
l’activitat.
AUTORA: Irene Pinedo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada