2 de juny del 2013

ACTIVITAT DE TANGRAM

NOM: Experimentem amb el Tangram.

EDAT: A partir de 5 anys.

TÈCNICA: Tangram.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Elaborar amb creativitat el propi Tangram.
  2. Construir figures del Tangram amb l’ajuda de les làmines.
  3. Crear noves figures del Tangram utilitzant la imaginació.

MATERIAL:
  • Cartolines Dina4  de colors amb el Tangram imprès (una per infant).
  • Cartolines Dina4 blanques amb el Tangram imprès (una per infant).
  • Ceres de colors.
  • Tisores.
  • Làmines plastificades amb figures per fer amb el Tangram.
  • Sobres (un per infant).

ORGANITZACIÓ:

Durada: 3 sessions de 45 minuts cadascuna.
Espai: a l’aula.
Agrupament: l’activitat es farà individual, però estaran asseguts  4 o 5 infants per taula, per poder compartir el material.

ELEMENT MOTIVADOR:
Expliquem la història del Tangram.
-Hi havia una vegada un xinés que portava un quadre molt gran de ceràmica per vendre-ho al mercat. Pel camí, el quadre li va caure a terra i es va trencar en 7 trossos. El xinés es va posar molt trist. Quan l’intentava arreglar, se’n va adonar que posant els trossos de diferents formes podia formar altres figures. Des d’aquell moment, tot el món coneix  això com el Tangram.

CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica lògic-matemàtic

PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
  1. En la primera sessió, expliquem als infants la història del Tangram.
  2. Cada infant agafa una cartolina de color i retalla les peces del Tangram imprès en aquesta.
  3. Repartim les làmines plastificades amb les figures.
  4. Utilitzant les làmines de guia, han d’intentar fer la figura d’aquestes amb les peces que han retallat.
  5. Per finalitzar la sessió, repartim un sobre a cada infant on han de posar el seu nom i ficar les peces del seu Tangram.

(2ª i 3ª sessió)
  1. Repartim una cartolina blanca per a cada nen/a i una safata de ceres de colors per a cada grup. Han de pintar el Tangram que hi ha imprès a la cartolina i retallar les peces d’aquest.
  2. Els infants han d’experimentar i inventar noves figures. Poden posar-se per grups i utilitzar les peces d’altres companys per crear figures més grans.
  3. Per finalitzar, cada infant enganxarà en una cartolina les peces del seu Tangram, fent la figura que més l’hagi agradat.

AVALUACIÓ: L’avaluació es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels  objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.

AUTORA: Jessica Parra.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada