EDAT: a partir dels 3 anys.
TÈCNICA: Papiroflèxia.
OBJECTIUS
GENERALS:
- Desenvolupar habilitats d’expressió manuals a traves del tacte.
- Iniciar-se en l’àmbit de la papiroflèxia.
OBJECTIUS
ESPECÍFICS:
- Conèixer i experimentar amb els papers.
- Aconseguir fer dos barrets de paper utilitzant la tècnica de la papiroflèxia.
- Ser responsable a l’hora d’utilitzar el material de classe.
- Papers de diferents colors.
- Dibuix per pintar d’un pirata.
- Cola de barra.
- Colors de fusta.
ORGANITZACIÓ:
Durada: 2 sessions. El temps serà una
hora per fer els dos barrets i una hora per pintar el dibuix del pirata i
enganxar-li el seu barret.
Espai: a l’aula.
Agrupament: aquesta activitat és farà de manera
individual.
ELEMENT
MOTIVADOR:
Com element motivador utilitzarem el
dia de carnaval, així faran servir un dels barrets que els nens i nenes hauran
de fer a classe, per disfressar-se de pirates i celebrar aquesta festa a l’escola.
CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica
lògic-matemàtic.
PROCEDIMENTS:
- En aquesta activitat els nens i nenes faran dos barrets de paper utilitzant la tècnica de la papiroflèxia. Un dels barrets l’utilitzaran com a barret pirata de la disfressa que portaran a la festa de carnestoltes de l’escola i l’altre per decorar un dibuix d’un pirata que ells pintaran.
- A la primera sessió els infants faran els dos barrets de paper.
- El professor o professora els repartirà dos papers dels colors que ells vulguin.
- Per començar els nens i nenes tindran que
doblegar el paper per la meitat, a continuació hauran de doblegar les puntes
del paper cap a dintre i una vegada estigui doblegada és veurà la forma d’un
triangle. La part de paper que queda a sota del triangle es doblega cap a dalt
despès les puntes que sobre surten es dobleguen cap a dins i s’enganxen amb
cola de barra.
- A la segona sessió els nens i nenes tindran que pintar un pirata amb colors de fusta de la manera que ells vulguin.
- Quan els infants acabin de pintar el seu dibuix agafaran un dels dos barrets que van fer la sessió passada i l’enganxaran al cap del pirata.
AVALUACIÓ:
L’avaluació es basarà en l’observació
directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents
moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels objectius
que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.
Nom
de l’alumne:
|
Data:
|
|||
1
|
2
|
3
|
||
Coneix
i ha experimentat amb els papers
correctament?
|
||||
Ha
aconseguit fer dos barrets de paper utilitzant la tècnica de la papiroflèxia?
|
||||
Ha
estat responsable a l’hora d’utilitzar el material de classe?
|
||||
1: No ho ha aconseguit.
2: Ho ha fet bé.
3: Ho ha fet molt bé.
AUTORA: Marta Siruela Cordón.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada