2 de juny del 2013

ACTIVITAT DE PAPIROFLÈXIA

NOM:  Els barrets dels pirates.
                              
EDAT:  a partir dels 3 anys.

TÈCNICA: Papiroflèxia.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Desenvolupar habilitats d’expressió manuals a traves del tacte.
  • Iniciar-se en l’àmbit de la papiroflèxia.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Conèixer i experimentar amb els papers.
  2. Aconseguir fer dos barrets de paper utilitzant la tècnica de la papiroflèxia.
  3. Ser responsable a l’hora d’utilitzar el material de classe. 

MATERIAL:
  • Papers de diferents colors.
  • Dibuix per pintar d’un pirata.  
  • Cola de barra.
  • Colors de fusta.

ORGANITZACIÓ:

Durada: 2 sessions. El temps serà una hora per fer els dos barrets i una hora per pintar el dibuix del pirata i enganxar-li el seu barret.
Espai: a l’aula.
Agrupament:  aquesta activitat és farà de manera individual.

ELEMENT MOTIVADOR:
Com element motivador utilitzarem el dia de carnaval, així faran servir un dels barrets que els nens i nenes hauran de fer a classe, per disfressar-se de pirates i celebrar aquesta festa a l’escola.

CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica lògic-matemàtic.

PROCEDIMENTS:
  1. En aquesta activitat els nens i nenes faran dos barrets de paper utilitzant la tècnica de la papiroflèxia. Un dels barrets l’utilitzaran com a barret pirata de la disfressa que portaran a la festa de carnestoltes de l’escola i l’altre per decorar un dibuix d’un pirata que ells pintaran.
  2. A la primera sessió els infants faran els dos barrets de paper. 
  3. El professor o professora els repartirà dos papers dels colors que ells vulguin. 
  4. Per començar els nens i nenes tindran que doblegar el paper per la meitat, a continuació hauran de doblegar les puntes del paper cap a dintre i una vegada estigui doblegada és veurà la forma d’un triangle. La part de paper que queda a sota del triangle es doblega cap a dalt despès les puntes que sobre surten es dobleguen cap a dins i s’enganxen amb cola de barra.  



  5. A la segona sessió els nens i nenes tindran que pintar un pirata amb colors de fusta de la manera que ells vulguin. 
  6. Quan els infants acabin de pintar el seu dibuix agafaran un dels dos barrets que van fer la sessió passada i l’enganxaran al cap del pirata.  

AVALUACIÓ:
L’avaluació es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels  objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.
Nom de l’alumne:
Data:

1
2
3
Coneix  i ha experimentat amb els papers correctament?



Ha aconseguit fer dos barrets de paper utilitzant la tècnica de la papiroflèxia?



Ha estat responsable a l’hora d’utilitzar el material de classe?




1: No ho ha aconseguit.                                
2: Ho ha fet bé.
3: Ho ha fet molt bé.

AUTORA: Marta Siruela Cordón.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada