2 de juny del 2013

ACTIVITAT DIENES

NOM: Coneixem els blocs lògics.  
                            
EDAT: A partir de 5 anys.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Conèixer i experimentar amb els blocs lògics.
  2. Reconèixer i nombrar els atributs de les peces.
  3. Classificar les peces segons els seus atributs.

MATERIAL:
  • 5 jocs de blocs lògics (un joc per cada grup).



ORGANITZACIÓ:

Durada: 4 sessions de 45 minuts cadascuna.
Espai: a l’aula.
Agrupament:  en gran grup i en petits grups de 4 o 5 infants.

ELEMENT MOTIVADOR:
La primera sessió farem lloc lliure amb els blocs lògics perquè els infants juguin i experimentin amb ells.

CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica lògic-matemàtic.

PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
  1. Fem grups de 4 o 5 infants.
  2. Repartim un joc de blocs lògics per a cada grup.
  3. Deixem als infants perquè experimentin amb les peces.
  4. Un cop realitzada l’activitat, cada grup recull les peces a la seva capsa.

(2ª sessió)
  1. Ens posem en rotllana tot el grup, asseguts a terra.
  2. L’educador/a mostra als infants les peça del joc de blocs lògics, d’una en una, i entre tots hem de definir els atributs d’aquesta; la seva forma, el color, la grandària i el grossor.
  3. L’educador/a anirà passant les peces perquè tots les puguin observar de més a prop.

(3ª sessió)
  1. Fem grups de 4 o 5 infants.
  2. Repartim a cada grup un joc de blocs lògics.
  3. Els infants han de començar classificant els blocs en famílies que tingui la mateixa forma.
  4. L’educador/a ha de preguntar als infants;  quantes famílies surten, quantes peces té cada família, si fem una torre amb totes les peces de la mateixa família, quina és la més alta, etc.
  5. A continuació, fem el mateix però classificant els blocs pel color, després per la grandària i per acabar pel grossor. L’educador/a farà les mateixes preguntes per a cada classificació.

AVALUACIÓ: L’avaluació es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels  objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.

AUTORA: Jessica Parra.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada