EDAT:
A partir de 5 anys.
OBJECTIUS GENERALS:
- Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Conèixer i experimentar amb els blocs lògics.
- Reconèixer i nombrar els atributs de les peces.
- Classificar les peces segons els seus atributs.
MATERIAL:
- 5 jocs de blocs
lògics (un joc per cada grup).
ORGANITZACIÓ:
Durada:
4 sessions de 45 minuts cadascuna.
Espai:
a l’aula.
Agrupament: en gran grup i en petits grups de 4 o 5
infants.
ELEMENT MOTIVADOR:
La primera sessió
farem lloc lliure amb els blocs lògics perquè els infants juguin i experimentin
amb ells.
CONTEXTUALITZACIÓ:
unitat didàctica lògic-matemàtic.
PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
- Fem grups de 4 o 5 infants.
- Repartim un joc de blocs lògics per a cada grup.
- Deixem als infants perquè experimentin amb les peces.
- Un cop realitzada l’activitat, cada grup recull les peces a la seva capsa.
(2ª sessió)
- Ens posem en rotllana tot el grup, asseguts a terra.
- L’educador/a mostra als infants les peça del joc de blocs lògics, d’una en una, i entre tots hem de definir els atributs d’aquesta; la seva forma, el color, la grandària i el grossor.
- L’educador/a anirà passant les peces perquè tots les puguin observar de més a prop.
(3ª sessió)
- Fem grups de 4 o 5 infants.
- Repartim a cada grup un joc de blocs lògics.
- Els infants han de començar classificant els blocs en famílies que tingui la mateixa forma.
- L’educador/a ha de preguntar als infants; quantes famílies surten, quantes peces té cada família, si fem una torre amb totes les peces de la mateixa família, quina és la més alta, etc.
- A continuació, fem el mateix però classificant els blocs pel color, després per la grandària i per acabar pel grossor. L’educador/a farà les mateixes preguntes per a cada classificació.
AVALUACIÓ:
L’avaluació es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per
recollir les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau
d’assoliment dels objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant
graelles i anotacions escrites.
AUTORA:
Jessica Parra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada