NOM: Numeració per colors.
EDAT: a partir dels 3 anys.
OBJECTIUS
GENERALS:
- Desenvolupar habilitats d’expressió a traves de la vista i el tacte.
- Iniciar-se en l’àmbit de les habilitats matemàtiques.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Conèixer i experimentar amb els materials montessori.
- Reconèixer els diferents colors de les peces de fusta.
- Classificar les peces segons el seu color i l’ordre que segueixen per la quantitat de peces que hi ha del mateix color.
- Conèixer els números del 1 al 5.
MATERIAL:
- Tauler de fusta amb pals de diferents colors i mida.
- Una pesa de fusta de color vermell, dues taronges, tres
grogues, quatre verd i cinc blaves.
ORGANITZACIÓ:
Durada: 2 sessions perquè en una
s’avaluarà a la meitat de la classe i en l’altre a la resta. El temps serà
diferent per a cada infant perquè cada alumne necessita un temps determinat per
realitzar aquesta l’activitat.
Espai: a l’aula.
Agrupament: aquesta activitat és farà de manera
individual.
ELEMENT
MOTIVADOR:
La primera vegada que experimentin els materials
montessori serà de manera lliure i ells mateixos seleccionaran i faran les
activitats que ells vulguin.
CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica
lògic-matemàtic.
PROCEDIMENTS:
- Per començar l’activitat repartirem a la classe diferents material montessori perquè vagin experimentant i fent-los de manera individual.
- Quan els nens i nenes estiguin treballant anirem cridant un a un als alumnes per que realitzin l’activitat que avaluarem.
- En aquesta activitat els nens i nenes trobaran un tauler de fusta amb cinc pals de color vermell, taronja, groc, verd i blau, també hi hauran quinze peces dels mateixos colors. L’infant que realitzi l’activitat tindrà que col·locar les peces de diferents colors en els seus pals corresponents.
- Per finalitzar l’infant haurà de dir els diferents colors amb els que a treballar i quantes peces hi ha de cada color.
AVALUACIÓ:
L’avaluació es basarà en l’observació directa i fent
preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents moments del procés
i poder comprovar el grau d’assoliment dels objectius que constarà als
informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.
Nom
de l’alumne:
|
Data:
|
|||
1
|
2
|
3
|
||
Coneix
i ha experimentat amb els materials
montessori de manera adequada?
|
|
|
|
|
Reconeix
els diferents colors?
|
|
|
|
|
Sap
classificar les peces segons el seu color i l’ordre que segueixen per la
quantitat de peces que hi ha del mateix color?
|
|
|
|
|
Coneix
els números del 1 al 5?
|
|
|
|
|
1: No ho ha aconseguit.
2: Ho ha fet bé.
3: Ho ha fet molt bé.
AUTORA: Marta Siruela Cordón.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada