2 de juny del 2013

ACTIVITAT MONTESSORI

NOM: Numeració per colors.  
               
EDAT:  a partir dels 3 anys.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Desenvolupar habilitats d’expressió a traves de la vista i el tacte.
  • Iniciar-se en l’àmbit de les habilitats matemàtiques.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Conèixer i experimentar amb els materials montessori.
  2. Reconèixer els diferents colors de les peces de fusta.
  3. Classificar les peces segons el seu color i l’ordre que segueixen per la quantitat de peces que hi ha del mateix color.
  4. Conèixer els números del 1 al 5.

MATERIAL:
  • Tauler de fusta amb pals de diferents colors i mida.
  • Una pesa de fusta de color vermell, dues taronges, tres grogues, quatre verd i cinc blaves.



ORGANITZACIÓ:

Durada: 2 sessions perquè en una s’avaluarà a la meitat de la classe i en l’altre a la resta. El temps serà diferent per a cada infant perquè cada alumne necessita un temps determinat per realitzar aquesta l’activitat.
Espai: a l’aula.
Agrupament:  aquesta activitat és farà de manera individual.

ELEMENT MOTIVADOR:
La primera vegada que experimentin els materials montessori serà de manera lliure i ells mateixos seleccionaran i faran les activitats que ells vulguin.

CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica lògic-matemàtic.

PROCEDIMENTS:
  1. Per començar l’activitat repartirem a la classe diferents material montessori perquè vagin experimentant i fent-los de manera individual. 
  2. Quan els nens i nenes estiguin treballant anirem cridant un a un als alumnes per que realitzin l’activitat que avaluarem.
  3. En aquesta activitat els nens i nenes trobaran un tauler de fusta amb cinc pals de color vermell, taronja, groc, verd i blau, també hi hauran quinze peces dels mateixos colors. L’infant que realitzi l’activitat tindrà que col·locar les peces de diferents colors en els seus pals corresponents.
  4. Per finalitzar l’infant haurà de dir els diferents colors amb els que a treballar i quantes peces hi ha de cada color.

AVALUACIÓ:
L’avaluació es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels  objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.

Nom de l’alumne:
Data:

1
2
3
Coneix i ha  experimentat amb els materials montessori de manera adequada?



Reconeix els diferents colors?



Sap classificar les peces segons el seu color i l’ordre que segueixen per la quantitat de peces que hi ha del mateix color?



Coneix els números del 1 al 5?




1: No ho ha aconseguit.                                
2: Ho ha fet bé.
3: Ho ha fet molt bé.

AUTORA: Marta Siruela Cordón.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada