2 de juny del 2013

ACTIVITAT MONTESSORI

NOM: “Cada peça al seu lloc”. 
                            
EDAT: a partir de 4 anys.

TÈCNICA: encaixar.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Progressar en el coneixement i domini del cos, moviment i coordinació, adonant-se de les seves possibilitats.
  • Pensar, crear, elaborar explicacions, iniciar-se en habilitats matemàtiques bàsiques.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Encaixar correctament totes les peces.
  2. Identificar les diferents figures geomètriques: cercle, quadrat, rectangle i triangle.
  3. Potenciar els números: 1, 2, 3 i 4.
  4. Reconèixer els diferents colors: vermell, blau, groc i verd.

MATERIAL:
  • No fungible: peces de fusta amb diferents formes i colors.



ORGANITZACIÓ:

Durada: 2 sessions de 15 minuts cadascuna.
Espai: a l’aula.
Agrupament: individual.

ELEMENT MOTIVADOR:
Treballem les figures geomètriques a través del joc lliure, experimentant amb les peces i descobrint diferents possibilitats d’aconseguir la mateixa figura.

CONTEXTUALITZACIÓ: Figures geomètriques (2n Trimestre).

PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
  1. L’infant separa les peces sense color i les pintades.
  2. Intenta encaixar totes les peces correctament sense que quedi cap lliure.
  3. Quan les ha col·locat al seu lloc, ha d’ identificar les formes geomètriques.

(2ª sessió)
  1. L’educador/a pregunta a l’infant amb quantes peces ha format cada figura geomètrica i després, li pregunta amb quins colors.

AVALUACIÓ:
Es realitzarà mitjançant l’observació del procés i es tindrà en compte el resultat. Es valorarà l’ identificació de figures, números i colors amb la formulació de preguntes de forma oral.
Per últim, es registrarà l’evolució de l’infant per escrit en una graella d’observació.    

AUTORA: Irene Pinedo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada