EDAT: a partir de 4 anys.
TÈCNICA: encaixar.
OBJECTIUS GENERALS:
- Progressar en el coneixement i domini del cos, moviment i coordinació, adonant-se de les seves possibilitats.
- Pensar, crear, elaborar explicacions, iniciar-se en habilitats matemàtiques bàsiques.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Encaixar correctament totes les peces.
- Identificar les diferents figures geomètriques: cercle, quadrat, rectangle i triangle.
- Potenciar els números: 1, 2, 3 i 4.
- Reconèixer els diferents colors: vermell, blau, groc i verd.
MATERIAL:
- No fungible: peces de
fusta amb diferents formes i colors.
ORGANITZACIÓ:
Durada: 2 sessions de 15 minuts cadascuna.
Espai: a l’aula.
Agrupament: individual.
ELEMENT MOTIVADOR:
Treballem les figures
geomètriques a través del joc lliure, experimentant amb les peces i descobrint
diferents possibilitats d’aconseguir la mateixa figura.
CONTEXTUALITZACIÓ: Figures geomètriques (2n Trimestre).
PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
- L’infant separa les peces sense color i les pintades.
- Intenta encaixar totes les peces correctament sense que quedi cap lliure.
- Quan les ha col·locat al seu lloc, ha d’ identificar les formes geomètriques.
(2ª sessió)
- L’educador/a pregunta a l’infant amb quantes peces ha format cada figura geomètrica i després, li pregunta amb quins colors.
AVALUACIÓ:
Es realitzarà mitjançant
l’observació del procés i es tindrà en compte el resultat. Es valorarà l’
identificació de figures, números i colors amb la formulació de preguntes de
forma oral.
Per últim, es registrarà
l’evolució de l’infant per escrit en una graella d’observació.
AUTORA: Irene Pinedo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada