2 de juny del 2013

ACTIVITAT DE GEOMETRIA

NOM: “Busquem les figures”. 
                          
EDAT: a partir de 4 anys.

TÈCNICA: observació.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, tenint actitud de curiositat i respecte.
  • Participar gradualment en activitats socials i culturals.
  • Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Identificar els objectes de l’entorn immediat que tinguin la forma de la figura geomètrica corresponent: pilota-esfera, cèrcol-cercle, matalàs-rectangle, cons-triangle, etc.
  2. Mostrar interès en trobar el que l’educador/a els demana.
  3. Gaudir de l’activitat.

MATERIAL:
No fungible: material de l’aula de psicomotricitat (cèrcols, pilotes, matalassos, cons, etc.).




ORGANITZACIÓ:

Durada: 3 sessions (1ª: 15 minuts, 2ª: 30 minuts i 3ª: 15 minuts).
Espai: a l’aula de psicomotricitat.
Agrupament: gran grup.

ELEMENT MOTIVADOR:
Farem un joc molt divertit per treballar les figures geomètriques. Serem detectius i haurem de trobar els diferents objectes.

CONTEXTUALITZACIÓ: Figures geomètriques (3r Trimestre).

PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
  1. Col·loquem als infants en rotllana, asseguts al terra.
  2. Mostrem unes fitxes amb imatges de les diferents figures geomètriques: esfera, cercle, quadrat, rectangle i triangle.
  3. Recordem quina és cadascuna i expliquem que hauran de trobar objectes amb la forma semblant.

(2ª sessió)
  1. Observem els diferents objectes a l’aula de psicomotricitat (pilotes, cèrcols, etc.).
  2. Anirem dient les figures i els infants s’aproparan a l’objecte que ells considerin més adequat.

(3ª sessió)
  1. Quan ja hagin identificat les figures geomètriques del seu entorn immediat, podran jugar lliurement amb el material.

AVALUACIÓ:
Es realitzarà a través de l’observació directa en conjunt. Després, registrarem la informació del procés en una graella d’observació.

AUTORA: Irene Pinedo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada