EDAT: a partir de 4 anys.
TÈCNICA: observació.
OBJECTIUS GENERALS:
- Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, tenint actitud de curiositat i respecte.
- Participar gradualment en activitats socials i culturals.
- Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Identificar els objectes de l’entorn immediat que tinguin la forma de la figura geomètrica corresponent: pilota-esfera, cèrcol-cercle, matalàs-rectangle, cons-triangle, etc.
- Mostrar interès en trobar el que l’educador/a els demana.
- Gaudir de l’activitat.
MATERIAL:
No fungible: material de
l’aula de psicomotricitat (cèrcols, pilotes, matalassos, cons, etc.).
ORGANITZACIÓ:
Durada: 3 sessions (1ª: 15 minuts, 2ª: 30 minuts i
3ª: 15 minuts).
Espai: a l’aula de psicomotricitat.
Agrupament: gran grup.
ELEMENT MOTIVADOR:
Farem un joc molt
divertit per treballar les figures geomètriques. Serem detectius i haurem de
trobar els diferents objectes.
CONTEXTUALITZACIÓ: Figures geomètriques (3r Trimestre).
PROCEDIMENTS:
(1ª sessió)
- Col·loquem als infants en rotllana, asseguts al terra.
- Mostrem unes fitxes amb imatges de les diferents figures geomètriques: esfera, cercle, quadrat, rectangle i triangle.
- Recordem quina és cadascuna i expliquem que hauran de trobar objectes amb la forma semblant.
(2ª sessió)
- Observem els diferents objectes a l’aula de psicomotricitat (pilotes, cèrcols, etc.).
- Anirem dient les figures i els infants s’aproparan a l’objecte que ells considerin més adequat.
(3ª sessió)
- Quan ja hagin identificat les figures geomètriques del seu entorn immediat, podran jugar lliurement amb el material.
AVALUACIÓ:
Es realitzarà a través de
l’observació directa en conjunt. Després, registrarem la informació del procés
en una graella d’observació.
AUTORA: Irene Pinedo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada