EDAT: a partir dels 5 anys.
TÈCNICA: Quantitat.
OBJECTIUS
GENERALS:
- Desenvolupar habilitats de comunicació verbal, expressió, comprensió.
- Iniciar el procés de les habilitats matemàtiques.
- Ser responsable amb el material de classe.
OBJECTIUS
ESPECÍFICS:
- Habituar-se a participar a classe.
- Conèixer els números de 1 al 6.
- Reconèixer el nom dels colors amb el seu color.
- Conèixer el significat de molt i de poc.
MATERIAL:
ORGANITZACIÓ:
Durada: És farà cada vegada que els
nens i nenes tinguin que fer alguna activitat amb llepissós de colors. El temps
serà uns 20 minuts.
Espai: a l’aula.
Agrupament: aquesta activitat és farà de manera
individual.
ELEMENT
MOTIVADOR:
Com element motivador utilitzarem els
colors així serà més divertit aprendre el que es molt i el que es poc.
CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica
lògic-matemàtic.
PROCEDIMENTS:
- Aquesta activitat és farà després d’una activitat on els nens i nenes hagin utilitzat colors de fusta. Un cop finalitzada l’activitat començarà la recollida del material utilitzat i aquesta activitat.
- El professor o professora posarà en cada taula dues safates, en ells els nens i nenes tindran que deixar els colors que el professor digui. Quan estigui tot recollit és deixaran les dues safates a la taula.
- A continuació és farà una explicació als nens i nenes del que és molt i del que és poc, com per exemple 1 és poc i 5 són molts.
- Quan el concepte allí quedat clar el professor anirà dient colors i els alumnes tindran que comprovar i dir si n’hi ha molts o poc llapis que tinguin aquell color. Dins de les safates hi hauran diferents quantitats de llapis perquè no sempre siguin molts d’un mateix color, que hi hagin molts d’algun color i pocs d’altres.
AVALUACIÓ:
L’avaluació es basarà en l’observació
directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents
moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels objectius
que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.
Nom
de l’alumne:
|
Data:
|
|||
1
|
2
|
3
|
||
Ha
participat a classe?
|
||||
Coneix
els números de 1 al 6?
|
||||
Reconeix
el nom dels colors amb el seu color?
|
||||
Sap la diferencia entre molt i poc?
|
||||
1: No ho ha aconseguit.
2: Ho ha fet bé.
3: Ho ha fet molt bé.
AUTORA: Marta Siruela Cordón.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada