2 de juny del 2013

ACTIVITAT DE QUANTITAT

NOM:  Les safates dels colors.  
                            
EDAT:  a partir dels 5 anys.

TÈCNICA:  Quantitat.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Desenvolupar habilitats de comunicació verbal, expressió, comprensió.
  • Iniciar el procés de les habilitats matemàtiques.
  • Ser responsable amb el material de classe.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Habituar-se a participar a classe.
  2. Conèixer els números de 1 al 6.
  3. Reconèixer el nom dels colors amb el seu color.
  4. Conèixer el significat de molt i de poc.

MATERIAL:
  • Safates per guardar els colors de fusta. 
  • Colors de fusta.
     












ORGANITZACIÓ:

Durada: És farà cada vegada que els nens i nenes tinguin que fer alguna activitat amb llepissós de colors. El temps serà uns 20 minuts.
Espai: a l’aula.
Agrupament:  aquesta activitat és farà de manera individual.

ELEMENT MOTIVADOR:
Com element motivador utilitzarem els colors així serà més divertit aprendre el que es molt i el que es poc.

CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica lògic-matemàtic.

PROCEDIMENTS:
  1. Aquesta activitat és farà després d’una activitat on els nens i nenes hagin utilitzat colors de fusta. Un cop finalitzada l’activitat començarà la recollida del material utilitzat i aquesta activitat.
  2. El professor o professora posarà en cada taula dues safates, en ells els nens i nenes tindran que deixar els colors que el professor digui. Quan estigui tot recollit és deixaran les dues safates a la taula. 
  3. A continuació és farà una explicació als nens i nenes del que és molt i del que és poc, com per exemple 1 és poc i 5 són molts. 
  4. Quan el concepte allí quedat clar el professor anirà dient colors i els alumnes tindran que comprovar i dir si n’hi ha molts o poc llapis que tinguin aquell color. Dins de les safates hi hauran diferents quantitats de llapis perquè no sempre siguin molts d’un mateix color, que hi hagin molts d’algun color i pocs d’altres.

AVALUACIÓ:
L’avaluació es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels  objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.
Nom de l’alumne:
Data:

1
2
3
Ha participat a classe?



Coneix els números de 1 al 6?



Reconeix el nom dels colors amb el seu color?



Sap la diferencia entre molt i poc?




1: No ho ha aconseguit.                                
2: Ho ha fet bé.
3: Ho ha fet molt bé.

AUTORA: Marta Siruela Cordón.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada