EDAT: a partir de 3 anys.
TÈCNICA: seriacions en el context de
la vida quotidiana.
OBJECTIUS
GENERALS:
- Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
- Fer seriacions amb dos colors i dues formes diferents.
- Experimentar amb la pintura.
- Compartir el material i respectar el treball dels companys.
MATERIAL:
- Cartolines grans.
- Fulls blancs.
- Pintura groga i vermella.
- Plats de plàstic o safates per posar la pintura.
- Fruites: peres i pomes.
ORGANITZACIÓ:
Durada: 1 sessió de 45 minuts aproximadament.
Espai: a l’aula.
Agrupament: en petits grups de 4 o 5
infants.
ELEMENT
MOTIVADOR:
Expliquem als infants la història dels colors perduts:
-Hi havia una vegada a les parets del passadís de
l’escola hi vivia el color Blanc. Com que sempre estava sol, s’avorria
moltíssim. Era tan cansat de sempre veure’s a ell mateix per tot el passadís,
que va decidir parlar amb el nens i nenes de l’escola.
Els va dir que podrien fer un tracte; ells penjarien les
seves creacions plenes de colors i ell a canvi, les cuidaria perquè no es
fessin malbé.
Els nens i nenes van pensar que era una bona idea, així
tots podrien veure les seves obres d'art.
I des d'aquell dia, totes les escoles pengen els seus
dibuixos i decoren el passadís perquè el color blanc mai més se senti sol.
CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica lògico- matemàtica.
PROCEDIMENTS:
- Tallem les peres i les pomes per la meitat.
- Repartim per a cada grup una safata amb pintura vermella, una altra amb pintura groga, fulls blancs i dos meitats de cada fruita.
- Per començar l’activitat, els infants experimenten amb les fruites i la pintura, fent estampacions en els fulls blancs.
- A continuació, expliquem i fem una demostració de com fer seriacions amb la pintura i les fruites.
- Repartim per a cada grup una cartolina gran i entre tots han de fer les seriacions.
- Un cop acabades, les pengem al passadís.
AVALUACIÓ: L’educador/a
es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir
les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau
d’assoliment dels objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant
graelles i anotacions escrites.
AUTORA: Jessica Parra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada