2 de juny del 2013

ACTIVITAT DE SERIACIÓ

NOM: Fem series amb les fruites.

EDAT: a partir de 3 anys.

TÈCNICA: seriacions en el context de la vida quotidiana.

OBJECTIUS GENERALS:
  • Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  1. Fer seriacions amb dos colors i dues formes diferents.
  2. Experimentar amb la pintura.
  3. Compartir el material i respectar el treball dels companys.

MATERIAL:
  • Cartolines grans.
  • Fulls blancs.
  • Pintura groga i vermella.
  • Plats de plàstic o safates per posar la pintura.
  • Fruites: peres i pomes.


ORGANITZACIÓ:

Durada: 1 sessió de 45 minuts aproximadament.
Espai: a l’aula.
Agrupament: en petits grups de 4 o 5 infants.

ELEMENT MOTIVADOR:
Expliquem als infants la història dels colors perduts:
-Hi havia una vegada a les parets del passadís de l’escola hi vivia el color Blanc. Com que sempre estava sol, s’avorria moltíssim. Era tan cansat de sempre veure’s a ell mateix per tot el passadís, que va decidir parlar amb el nens i nenes de l’escola.
Els va dir que podrien fer un tracte; ells penjarien les seves creacions plenes de colors i ell a canvi, les cuidaria perquè no es fessin malbé.
Els nens i nenes van pensar que era una bona idea, així tots podrien veure les seves obres d'art.
I des d'aquell dia, totes les escoles pengen els seus dibuixos i decoren el passadís perquè el color blanc mai més se senti sol.

CONTEXTUALITZACIÓ: unitat didàctica lògico- matemàtica.

PROCEDIMENTS:
  1. Tallem les peres i les pomes per la meitat.
  2. Repartim per a cada grup una safata amb pintura vermella, una altra amb pintura groga, fulls blancs i dos meitats de cada fruita.
  3. Per començar l’activitat, els infants experimenten amb les fruites i la pintura, fent estampacions en els fulls blancs.
  4. A continuació, expliquem i fem una demostració de com fer seriacions amb la pintura i les fruites.
  5. Repartim per a cada grup una cartolina gran i entre tots han de fer les seriacions.
  6. Un cop acabades, les pengem al passadís.


AVALUACIÓ: L’educador/a es basarà en l’observació directa i fent preguntes als infants, per recollir les dades dels diferents moments del procés i poder comprovar el grau d’assoliment dels  objectius que constarà als informes. Es farà mitjançant graelles i anotacions escrites.

AUTORA: Jessica Parra.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada